Tietosuojakäytäntö

Tämä tietosuojakäytäntö on päivitetty heinäkuu 5, 2024.

Tämä tietosuojakäytäntö ("Tietosuojakäytäntö") auttaa sinua ymmärtämään paremmin, miten CLARINS GROUP INTERNATIONAL SA käsittelee henkilötietojasi, kun otat meihin yhteyttä tai käytät jotakin palveluistamme, joihin luetaan mukaan tämä verkkosivusto ja myymälämme/kylpylämme (yleisesti "Palvelumme").

Voimme päivittää tätä tietosuojakäytäntöä milloin tahansa. Kaikki tähän tietosuojakäytäntöön tehtävät muutokset julkaistaan tällä sivulla, ja tarvittaessa niistä ilmoitetaan sinulle. Pyydämme sinua tarkistamaan sen säännöllisesti.

Voit ladata ja tallentaa tämän asiakirjan PDF-muodossa klikkaamalla tästä. PDF-tiedoston avaamiseen tarvitset ilmaisen Adobe Reader -ohjelman (ladattavissa osoitteesta www.adobe.fr) tai vastaavan PDF-tiedostoja tukevan ohjelmiston.

1. Keitä me olemme?

CLARINS GROUP INTERNATIONAL SA ("Clarins","me", "meidät", "meidän"), jonka rekisteröity toimipaikka on IDE CHE-109.416.778, 2 Route de la Galaise, 1228 Plan Les Ouates (CP 102), Geneve, Sveitsi, on rekisterinpitäjä, ellei toisin mainita.

2. Mitä tietoja keräämme sinusta?

Saatamme kerätä pääasiassa seuraavia henkilötietoja, joista sinut voidaan tunnistaa suoraan tai epäsuorasti:

  • henkilöllisyyttäsi koskevat tiedot, erityisesti sukupuolesi, sukunimesi, etunimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, syntymäaikasi tai ikäsi;
  • tiedot maksutavastasi, erityisesti luottokorttisi numero ja voimassaolopäivä;
  • tiedot kaupallisista tapahtumistamme, erityisesti tapahtumanumerot, ostohistoriasi, pyyntösi tai viestisi asiakaspalvelutiimimme kanssa, mieltymyksesi ja kiinnostuksen kohteesi tai tiedot jostakin kanta-asiakasohjelmastamme;
  • sisältötiedot, kuten valokuvat, videot, arvostelut ja kommentit;
  • hyvinvointiin tai terveyteen liittyvät tiedot (kauneudenhoito-ongelmat, ihotyyppi, ihon herkkyys, vasta-aiheet, raportit ei-toivotuista vaikutuksista jne.), jos olet antanut siihen etukäteen suostumuksesi erityisesti kosmeettista valvontaa varten tai Clarins-kauneudenhoitoreseptiä tai Clarins-hoitoa pyydettäessä jossakin kylpylässämme;
  • tiedot sosiaalisen median tileistäsi (käyttäjänimi, sukupuoli, profiilikuva, kuvatekstitiedot, sijainti jne.), lataukset ja viestit, kun jaat sisältöä tai käytät hashtagia #clarins tai muita tarjoamiamme hashtageja tai kun olet vuorovaikutuksessa chatbotimme kanssa;
  • puhelinkeskustelujen nauhoitukset parhaan mahdollisen palvelun laadun tarjoamiseksi;
  • tekniset tiedot, erityisesti IP-osoitteesi tai tiedot siitä, miten navigoit laitteellasi verkkosivustollamme, tai metatiedot ollessasi vuorovaikutuksessa chatbotin kanssa;
  • muut tiedot, jotka annat ottaessasi meihin yhteyttä, tai jotka olemme saaneet ulkopuolisilta palveluntarjoajilta.

Useimmissa tapauksissa keräämme nämä henkilötiedot suoraan sinulta, esimerkiksi tehdessäsi meiltä ostoksia, vieraillessasi jossakin palvelussamme tai ottaessasi meihin yhteyttä mitä tahansa tarkoitusta varten. Saatamme kerätä henkilötietoja (esim. sähköpostiosoite tai puhelinnumero) myös kolmansilta osapuolilta, joille olet antanut suostumuksesi jakaa sinua koskevia henkilötietoja kanssamme.

Tässä käytännössä mainittujen henkilötietojen toimittaminen on pakollista, ellei toisin mainita. Jos et anna meille näitä henkilötietoja, emme ehkä pysty tarjoamaan sinulle kaikkia tuotteitamme tai palveluitamme tai tekemään sopimusta kanssasi.

3. Miksi tietojasi kerätään ja millä oikeusperustalla?

Saatamme kerätä henkilötietojasi seuraaviin tarkoituksiin:

Käsittelytarkoitukset Oikeusperusta
1. Verkkosivuston hallinnointi ja parantaminen. Meillä on oikeutettu etu parantaa verkkosivustoamme, jotta voimme tarjota sinulle paremman asiakaskokemuksen käyttäessäsi sitä.
2. Liikesuhteen hoito kanssasi: (tilausten käsittely, toimitukset, laskut, myynnin jälkeinen palvelu jne.) ja palveluidemme tarjonta jossakin kylpylöistämme tai jossakin jakeluverkoston hyväksytyissä myyntipisteissä. Kanssamme tekemäsisopimuksen täyttäminen.
3. Kirjanpidon hallinnointi. Kansallisen lainsäädännön mukaiset lakisääteiset velvoitteemme (verovelvoitteet, kirjanpitovelvoitteet jne.).
4. Lahjoitustesi käsittely . Suostumuksesi osallistua toimintaan eri asioissa, erityisesti terveysalan tutkimuksen tukemiseksi.
5. Jäsenyytesi hallinnointi kanta-asiakasohjelmassamme tai osallistuminen peliin tai kilpailuun. Sopimuksen täyttäminen, johon olet sitoutunut ilmoittautuessasi ohjelmaamme tai osallistuessasi tapahtumaan.
6. Markkinointitoimien suorittaminen:
  • Asiakassuhteemme (CRM) hallinnointi, jotta voimme tuntea sinut paremmin ja tarjota yksilöllistä markkinointiviestintää ja tarjouksia tuotteistamme ja palveluistamme (erityisesti sähköpostitse, tekstiviestillä, sosiaalisissa verkostoissa tai muissa medioissa ja näyttämällä kohdennettuja mainoksia verkkosivustoilla ja sosiaalisissa verkostoissa)

  • Tarkoituksia 5 ja 6 varten voimme suorittaa segmentointitoimintoja mieltymystesi, kiinnostuksenkohteidesi ja ostokäyttäytymisesi perusteella, analysoida selaustapojasi ja pyyntöjäsi verkkosivustollamme tai suorittaa muita toimia tietokantamme parantamiseksi. Voimme esimerkiksi välittää tiettyjä salattuja tietoja (sähköpostiosoite tai puhelinnumero) kolmannen osapuolen alustoilla tarkistaaksemme, oletko jo ollut vuorovaikutuksessa tuotemerkkimme kanssa ja/tai oletko todennäköisesti kiinnostunut tuotteistamme ja palveluistamme, ja tarjotaksemme sinulle yksilöllistä mainontaa sosiaalisissa verkostoissa ja kolmannen osapuolen verkkosivustoilla uudelleenkohdentamisominaisuuksien avulla.

Suostumuksesi markkinointiviestinnän vastaanottamiseen, kun laki edellyttää tällaista suostumusta.

Oikeutetut etumme, jotta voimme vastata paremmin mieltymyksiisi ja kiinnostuksenkohteisiisi.

7. Tilisi luomisen ja käytön hallinnointi ja antaa sinulle mahdollisuuden hyötyä yksilöllisestä asiakaskokemuksesta, yhtenäisestä näkymästä henkilötietoihisi (esim. tiedot, jotka on kerätty myyntipisteessä, asiakaspalvelussa tai myynninedistämistoimien aikana toivelistaa luodessasi). Voit myös tehdä tilauksen ilman tilin luomista. Sopimuksen täyttäminen perustuu tilisi luomista ja käyttöä koskevien käyttöehtojemme hyväksymiseen.
8. Pyytämiesi palveluiden tarjoaminen, kuten live-konsultaatio, virtuaalinen kokeilu, myymälän paikannus, ystävälle suositteleminen. Suostumuksesi tämän ominaisuuden käyttöön.
9. Kuvailevien ja ennakoivien analyysien suorittaminen, asiakaskokemuksen mittaaminen sekä tutkimus- ja kehitystyön tekeminen. Meillä on oikeutettu etu ymmärtää paremmin asiakkaitamme ja markkinoita, joilla toimimme, ja tehdä tietoon perustuvia päätöksiä.
10. Määrittää, miten arvioit tuotteitamme sosiaalisen vuorovaikutuksen perusteella jakaessasi sisältöämme sosiaalisessa mediassa, reagoidessasi viesteihimme ja antaessasi mielipiteesi. Suostumuksesi jakaa mielipiteitäsi tuotteistamme.
11. Auttaa meitä räätälöimään ja parantamaan sisältöämme ja palveluitamme, tarjoamaan kohdennettua mainontaa, mittaamaan niiden suorituskykyä verkkosivustollamme ja kumppaneidemme verkkosivustoilla, mukaan lukien sosiaalinen media, jakamaan tuotteitamme koskevaa sisältöä sosiaalisessa mediassa tai reagoimaan viesteihimme, tarjoamaan chatbot- ja virtuaalinen kokeilu -palveluita, myymälöiden paikannusominaisuuksia sekä havaitsemaan ja estämään petoksia evästeiden ja muiden jäljittimien avulla.
Lisätietoja kohdassa 8.
Suostumuksesi kohdassa 8 määriteltyihin muihin kuin välttämättömiin evästeisiin, kun käytät suostumuksen hallintatyökalua.
12. Pyyntöjen ja valitusten käsittely. Oikeutettu etumme käsitellä pyyntöjäsi ja valituksiasi ja vastata niihin.
13. Petoksien havaitseminen ja estäminen palvelujemme käytön yhteydessä.
Käyttämämme petostentorjuntaratkaisut voivat olla automatisoituja, mutta ne edellyttävät ihmisen toimia. Kun käytämme automatisoituja petostentorjuntaratkaisuja, käsittelemme henkilötietojasi petollisen toiminnan tunnistamiseksi tai maksun turvaamiseksi ja teemme automatisoituja päätöksiä tältä osin. Tämän automatisoidun päätöksenteon logiikka perustuu petosanalyysisääntöjen ja -mallien soveltamiseen liiketoimintaprosesseihimme sen määrittämiseksi, onko jokin toimi mahdollisesti petollinen. Tämä käsittely voi aiheuttaa oikeusvaikutuksia, jotka koskevat sinua tai vaikuttavat sinuun samalla tavoin merkittävästi, ja voimme kieltäytyä tekemästä sopimusta kanssasi, jos automaattisen päätöksen analyysi näin edellyttää.
Oikeutettu etumme estää verkkopetokset, jotka liittyvät tuotteidemme ja palveluidemme ostamiseen verkkosivustollamme.
14. Tuotteidemme käyttöön liittyvien ei-toivottujen vaikutusten hallinta (Cosmetovigilance), tuotteidemme käyttöturvallisuutta koskevien tutkimusten tekeminen ja oikeuksiesi käyttäminen (opt-out-listan pitäminen). Kosmeettisia valmisteita koskevan lain mukainen lakisääteinen velvoitteemme.
15. Pyyntöihisi vastaaminen, kun käytät tietosuojaoikeuksiasi. Kansallisen tietosuojalain mukainen lakisääteinen velvoitteemme.
16. Puhelujen tallentaminen, kun otat yhteyttä asiakaspalveluumme. Oikeutettu etumme tarjota sinulle parasta mahdollista palvelua.
17. Henkilötietojesi siirto liiketoimintamme sulautumisen, yritysoston, rakenneuudistuksen tai myynnin yhteydessä. Oikeutettu etumme kehittää liiketoimintaamme, mikä voi johtaa henkilötietojesi tai niiden osan siirtämiseen.
18. Oikeuksiemme vahvistaminen tai puolustautuminen mahdollisia riitoja vastaan. Oikeutettu etumme selvittää, käyttää ja/tai puolustaa oikeuksiamme ja varmistaa liiketoimintamme jatkuvuus.
19. Sääntöjenmukaisuus ja oikeudelliset prosessit. Tarve noudattaa lakisääteisiä velvoitteitamme.

4. Luovutammeko tietojasi?

Emme koskaan myy tai vuokraa henkilötietojasi muille yrityksille markkinointi- tai muihin tarkoituksiin. Edellä lueteltuja tarkoituksia varten ja tarpeen vaatiessa voimme jakaa henkilötietojasi seuraavien tahojen kanssa:

  • Valtuutetut työntekijät: Työntekijöillämme saattaa olla pääsy henkilötietoihisi tarpeen mukaan osana työtään.
  • Muut Clarins-konsernin yritykset: Clarins on kansainvälinen konserni, joka toimii monissa maissa. Käytämme keräämiämme henkilötietoja ja saatamme välittää niitä tässä tietosuojakäytännössä mainittuihin tarkoituksiin muille Clarins-konsernin yrityksille tapauskohtaisesti ja tarpeen mukaan, erityisesti emoyhtiöllemme Ranskassa. Tämä voi tarkoittaa, että henkilötietojasi välitetään asuinpaikkasi lainkäyttöalueen ulkopuolelle, jossa paikalliset viranomaiset voivat saada niihin pääsyn kyseisen lainkäyttöalueen lakien mukaisesti. Kukin näistä yrityksistä voi myös käsitellä ja käyttää henkilötietojasi tässä tietosuojakäytännössä mainittuihin tarkoituksiin itsenäisesti ja omasta puolestaan. Saadaksesi lisätietoja Clarins-konsernista ja muuta tietoa sijainnit, vieraile yrityssivustollamme.
  • Palveluntarjoajat: Voimme käyttää palveluntarjoajia, jotka on valittu asiantuntemuksensa ja luotettavuutensa perusteella ja jotka toimivat henkilötietojen käsittelijöinä, erillisinä rekisterinpitäjinä tai yhteisinä rekisterinpitäjinä kanssamme, avustamaan meitä erityisesti käsittelyssä ja täyttämisessä, turvallisessa maksamisessa, lahjoituksissa, asiakaspalvelun hallinnassa, ylläpidossa ja teknisissä kehitystoimissa, arvosteluissa, virtuaalisessa kokeilussa, kauneudenhoitoalan konsultaatioissa, analytiikassa, roskapostin estämisessä, digitaalisten kampanjoiden hallinnassa ja liittymisessä, petosten estämisessä jne. Nämä palveluntarjoajat käyttävät henkilötietojasi vain siinä määrin kuin on tarpeen niiden palvelujen suorittamiseksi tai puolestamme tai lakisääteisten vaatimusten noudattamiseksi, ja pyrimme varmistamaan, että henkilötietojasi suojellaan aina.
  • Ulkopuoliset neuvonantajat: Jaamme tietojasi ulkoisille neuvonantajillemme, kuten lakimiehille ja tilintarkastajille, jos se on tarpeen oikeutettujen etujemme tai lakisääteisten velvoitteidemme noudattamiseksi.
  • Viranomaiset: voimme myös toimittaa henkilötietojasi paikallisille viranomaisille, jos laki sitä vaatii tai jos se on osa tutkimusta ja sovellettavien säännösten mukaista.
  • Muut kolmannet osapuolet: myynnin, sulautumisen, yhdistymisen, selvitystilan, uudelleenjärjestelyn tai yritysoston yhteydessä.

5. Miksi siirrämme henkilötietojasi?

Jotkin palveluntarjoajistamme tai Clarins-konsernin yrityksistä voivat sijaita Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolella, myös maissa, jotka eivät tarjoa samaa tietosuojan tasoa kuin asuinmaasi (esim. Yhdysvallat), ja paikalliset viranomaiset voivat saada henkilötietosi käyttöönsä paikallisen lainkäyttöalueen lainsäädännön mukaisesti. Tällaisessa tapauksessa varmistamme, että:

  • teemme asianmukaiset tiedonsiirtosopimukset, jotka ovat Euroopan komission hyväksymien vakiosopimuslausekkeiden mukaisia;
  • luotamme toimivaltaisten viranomaisten hyväksymiin palveluntarjoajiamme sitoviin yrityssääntöihin (BCR), soveltuvin osin;
  • tällainen siirto on tarpeen tämän tietosuojakäytännön kohdassa 4 kuvattuja tarkoituksia varten ja perustuu siinä kuvattuun oikeusperustaan.

Lisäksi olemme tarvittaessa toteuttaneet täydentäviä toimenpiteitä (sopimuksellisia, teknisiä tai järjestöllisiä) varmistaaksemme siirron pätevyyden.

Sovellettavan lainsäädännön sallimissa rajoissa sinulla on oikeus ottaa meihin yhteyttä saadaksesi lisätietoja suojatoimista, jotka olemme ottaneet käyttöön varmistaaksemme henkilötietojesi riittävän suojan, kun niitä siirretään edellämainitulla tavalla.

6. Miten suojaamme tietojasi?

Clarins toteuttaa tietojen luonteeseen ja riskeihin nähden asianmukaiset tekniset ja järjestölliset toimenpiteet henkilötietojesi turvallisuuden ja luottamuksellisuuden säilyttämiseksi ja erityisesti sen estämiseksi, että niitä muutetaan, luovutetaan tai siirretään luvattomille osapuolille.

Tähän voi sisältyä käytäntöjä, kuten rajoitettu pääsy sellaisille henkilöstön jäsenille, joilla on tehtäviensä perusteella oikeus käyttää tietoja, kolmannen osapuolen palveluntarjoajien sopimustakuut, yksityisyydensuojaan kohdistuvien vaikutusten arvioinnit tarvittaessa, käytäntöjemme ja yksityisyydensuojaa koskevien toimintatapojen sisäiset tarkistukset ja/tai fyysisten ja/tai järjestelmällisten turvatoimien toteuttaminen (suojattu pääsy, todennusprosessi, varmuuskopiointi, virustentorjunta, palomuuri, pseudonymisointi, salaus jne.).

7. Mikä on alaikäisiä koskeva käytäntömme?

Emme tietoisesti kerää tai käsittele alaikäisten henkilötietoja.

Jos olemme tietoisia tällaisesta keräämisestä ja käsittelystä, ryhdymme välittömästi asianmukaisiin toimenpiteisiin ottaaksemme yhteyttä henkilöön ja poistaaksemme kyseiset henkilötiedot palvelimiltamme ja/tai palveluntarjoajiemme palvelimilta.

8. Mikä on evästeiden (ja muiden seurantatekniikoiden) käytäntö?

Evästeet tai muut seurantatyökalut (esim. pikselitunnisteet, yksilölliset tunnisteet tai sormenjäljet jne.) tarkoittavat kaikkia mekanismeja, joiden tarkoituksena on tallentaa tietoja laitteeseesi tai päästä käsiksi laitteeseesi jo tallennettuihin tietoihin.

Kun vierailet sivustollamme ensimmäistä kertaa, ilmoitamme sinulle käytettävien seurantatyökalujen tarkoituksen sekä yhteistyökumppaniemme tiedot, jotta voit tehdä tietoon perustuvan päätöksen tässä asiassa.

Kun vierailet sivustollamme ensimmäistä kertaa, ilmoitamme sinulle käytettävien seurantatyökalujen tarkoituksen sekä yhteistyökumppaniemme tiedot, jotta voit tehdä tietoon perustuvan päätöksen tässä asiassa.

Pyydämme nimenomaista suostumustasi ennen kuin tallennamme ja/tai luemme laitteesi seurantatyökaluja. Sinun ei tarvitse antaa suostumustasi evästeiden tai seurantatyökalujen käyttöön, mutta jos kieltäydyt antamasta suostumustasi tiettyjen evästeiden tai seurantatyökalujen käyttöön, paitsi jos niiden ainoa tarkoitus on sallia tai helpottaa sivustomme käyttöä tai jos ne ovat ehdottoman välttämättömiä, jotta voimme tarjota sinulle pääsyn verkkosivustollemme tai sinun nimenomaisesti pyytämääsi palveluun, emme ehkä pysty tarjoamaan sinulle kyseistä pääsyä tai palveluja.

Seurantatyökaluja käytetään sivustollamme pääasiassa seuraaviin tarkoituksiin:

  • navigoinnin analysointi, sivustomme suorituskyvyn mittaaminen ja palveluidemme laadun parantaminen;
  • henkilökohtaisen mainonnan näyttäminen selauksesi ja profiilisi mukaan;
  • sivustomme toimituksellisen sisällön muokkaaminen käyttöösi sopivaksi tai tuotteidemme ja palveluidemme personointi laitteeseesi liittyvien selaustottumusten perusteella;
  • sivustomme lisäominaisuuksien käyttöön ottaminen;
  • petollisen toiminnan valvominen ja estäminen, virheiden korjaaminen ja sivustomme turvallisuuden varmistaminen.

Voit muuttaa asetuksiasi milloin tahansa:

  • meidän suostumuksen hallintatyökalulla voit antaa tai peruuttaa suostumuksesi itsenäisesti ja erikseen kutakin eri tarkoitusta varten;
  • voit selvittää, miten voit muuttaa seuranta-asetuksiasi selaimesi ohjevalikosta;
  • Youronlinechoices-alustalla voit kieltäytyä hyväksymästä tai hyväksyä yhteistyökumppaneidemme käyttämät evästeet.

Huomaa, että evästeiden poistaminen käytöstä ei estä mainosten näyttämistä laitteellasi, vaan estää ainoastaan tekniikat, joiden avulla voimme räätälöidä mainoksia selaustottumuksiesi ja kiinnostuksen kohteidesi mukaan.

Valintojesi tarkastelu perustuu seurantaan. Jos poistat kaikki laitteeseesi tallennetut evästeet (selaimesi kautta), me – tai yhteistyökumppanimme – emme voi enää säilyttää asetuksiasi jo tallennettuihin tietoihin.

Oletusarvoisesti säilytämme valintojasi (sekä suostumusta että kieltäytymistä) 6 kuukauden ajan.

Saatamme myös käyttää lähettämissämme sähköpostiviesteissä seurantatyökaluja tiettyjen käyttäytymisesi, kuten sähköpostin avaamisen tai sivustomme sivulle johtavan URL-linkin klikkaamisen, seuraamiseksi, jotta voimme määrittää viimeisimmän vuorovaikutuksen päivämäärän, mitata markkinointikampanjoiden suorituskykyä ja tarjota sinulle yksilöllistä sisältöä. Voit peruuttaa sähköpostiviestiemme tilauksen, jos et halua, että selailuasi seurataan tällä tavoin.

9. Miten sosiaalisissa verkostoissa jakamaasi sisältöä hallitaan hashtagien avulla?

Voit halutessasi käyttää hashtagejamme sisällön merkitsemiseen sosiaalisissa verkostoissa, kuten Instagramissa, Facebookissa tai TikTokissa.

Kun käytät näitä hashtageja, ota huomioon, että sisältösi voi näkyä verkkosivustollamme ja viitata tuotteisiimme tai palveluihimme.

Muistutamme sinua siitä, että sosiaalisissa verkostoissa jakamiasi tietoja voivat tarkastella, käyttää ja tallentaa muut ympäri maailmaa, erityisesti maissa, joissa ei ole lainsäädäntöä, joka takaisi henkilötietojesi suojan riittävän tason asuinmaassasi määritellyn mukaisesti.

Kiinnitä huomiota myös siihen, että kun lähetät sisältöä käyttämällä jotakin hashtageistamme, sosiaalisten verkostojen käyttöäsi säätelevät yksinomaan kyseisten sosiaalisten verkostojen yleiset ehdot. Kehotamme sinua lukemaan ehdot säännöllisesti.

Jos et enää halua, että sisältösi näkyy sivustollamme, poista se sosiaalisesta verkostosta tai lopeta hashtagien käyttö.

10. Kuinka kauan tietojasi säilytetään?

Pyrimme säilyttämään henkilötietojasi vain niin kauan kuin se on tarpeen tässä tietosuojakäytännössä esitettyjä tarkoituksia varten ja voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

Yleissääntönä on, että säilytämme henkilötietojasi niin kauan kuin on ehdottoman tarpeellista hoitaa suhdettamme sinuun ja sinun kanssasi tehdyn sopimuksen keston ajan ja sen jälkeen kolmen vuoden ajan sopimuksen päättymisestä tai sovellettavan lain salliman muun ajan.

Voimme myös säilyttää joitakin henkilötietojasi lyhyemmän tai pidemmän ajan seuraavissa tapauksissa:

  • Verkkosivustollamme käytettävissä olevan Chatin käytön yhteydessä käsiteltyjen tietojen osalta keskustelutietosi ja metatietosi poistetaan sen jälkeen, kun olet lopettanut Chatin käytön tai tarvittaessa uuden istunnon keston ajaksi, paitsi jos keskustelut ovat koskeneet aiheita, jotka edellyttävät tällaisten tietojen säilyttämistä jäljempänä esitetyllä tavalla.
  • Kun käytät sivustomme Virtuaalinen kokeilu -toimintoa, meille lähettämäsi kuvat säilytetään enintään 24 tuntia ja poistetaan sen jälkeen. Jos haluat käyttää Virtuaalista kokeilua uudelleen, sinun on otettava uudet valokuvat.
  • Asiakastietoja säilytetään 3 vuotta niiden keräämispäivästä tai viimeisen yhteydenoton tai kaupallisen suhteen päättymisen jälkeen, ellei asiakas vastusta tai pyydä niiden poistamista. Tämän kolmen vuoden jakson päätyttyä saatamme ottaa sinuun uudelleen yhteyttä selvittääksemme, haluatko edelleen saada markkinointitietoja. Jos et anna selkeää myönteistä vastausta, tietosi poistetaan tai arkistoidaan voimassa olevien säännösten mukaisesti.
  • Luottokorttitiedot poistetaan tapahtuman jälkeen tai arkistoidaan todistusaineistoa varten sovellettavan lainsäädännön sallimissa rajoissa. Pankkitietoja voidaan säilyttää luottokortin voimassaolon päättymispäivään saakka, jos siihen on nimenomainen suostumuksesi. Emme koskaan tallenna luottokorttisi turvakoodia.
  • Analyysien ja liiketoimintatilastojen tekemiseen tarvittavia tietoja voidaan säilyttää enintään 5 vuotta.
  • Oikeuden tai sopimuksen todistamiseksi tai lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi säilytettävät tiedot voidaan arkistoida sovellettavassa laissa säädetyn vanhentumisajan mukaisesti.

Henkilötietosi poistetaan peruuttamattomasti tai anonymisoidaan, kun tarkoitukset on täytetty tai säilytysaika on päättynyt.

11. Mitkä ovat tietojasi koskevat oikeutesi ja miten voit ottaa meihin yhteyttä?

Sinulla on oikeus:

  • Oikeus tutustua: Sinulla on oikeus pyytää meitä vahvistamaan, käsittelemmekö henkilötietojasi, ja jos käsittelemme, kertoa sinulle henkilötietojesi käsittelyjen ominaispiirteet, saada pääsy niihin ja saada niistä kopio.
  • Oikeus tietojen oikaisemiseen: Voit pyytää meitä korjaamaan tai täydentämään henkilötietojasi, jos ne ovat virheellisiä tai puutteellisia.
  • Oikeus tietojen poistamiseen: Voit pyytää meitä poistamaan henkilötietosi seuraavissa tapauksissa:
    • kun niitä ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne on kerätty;
    • olet peruuttanut suostumuksesi;
    • sen jälkeen, kun olet käyttänyt vastustamisoikeuttasi;
    • henkilötietojasi on käsitelty lainvastaisesti; tai
    • lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi.
    Emme ole velvollisia noudattamaan henkilötietojesi poistamista koskevaa pyyntöäsi, erityisesti jos niiden käsittely on tarpeen lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi tai oikeudellisten vaatimusten laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
  • Oikeus rajoituksiin: Voit pyytää meitä rajoittamaan henkilötietojesi käsittelyä (eli säilyttämään ne käyttämättä niitä), kun:
    • niiden paikkansapitävyys on kiistanalainen;
    • niiden käsittely on lainvastaista, mutta et halua, että niitä poistetaan;
    • ne ovat edelleen tarpeen oikeudellisten vaatimusten laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi;
    • varmistamme, että on olemassa pakottavia syitä, jotka liittyvät vastustamisoikeutesi käyttämiseen.

    • Voimme jatkaa henkilötietojesi käyttöä rajoituspyynnön jälkeen:
    • suostumuksellasi;
    • oikeudellisten vaateiden laatimista, esittämistä tai puolustamista varten; tai
    • muiden luonnollisten henkilöiden tai oikeushenkilöiden oikeuksien suojelemiseksi.
  • Oikeus tietojen siirrettävyyteen: Voit pyytää meitä toimittamaan henkilötietosi jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa tai pyytää, että ne toimitetaan suoraan toiselle rekisterinpitäjälle, mutta vain jos käsittely perustuu suostumukseesi tai kanssasi tehdyn sopimuksen täyttämiseen ja jos käsittely on automatisoitua.
  • Oikeus peruuttaa suostumuksesi: Voit milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi tietojen käsittelyyn, jos käsittely perustuu suostumukseen, vaikuttamatta suostumukseesi perustuvan ja ennen suostumuksen peruuttamista suoritetun käsittelyn laillisuuteen.
  • Oikeus vastustaa tällaista käsittelyä, jos tietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuun. Jos henkilötietojen käsittelyä vastustetaan, meidän on lopetettava se, paitsi jos voimme osoittaa, että käsittelylle on oikeutetut perusteet, jotka syrjäyttävät etusi, oikeutesi ja vapautesi, tai jos meidän on käsiteltävä tietoja oikeudellisten vaatimusten laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

    Suoramarkkinoinnin osalta voit vastustaa käsittelytoimia muuttamalla mieltymyksiäsi milloin tahansa tililläsi, ottamalla meihin yhteyttä alla olevaan osoitteeseen tai seuraavilla tavoilla:
    • Sähköpostitse: seuraamalla kussakin sähköpostiviestissämme olevaa linkkiä "peruuta tilaus".
    • Puhelimitse: ilmoittamalla yhteyshenkilölle, että vastustat henkilötietojesi käsittelyä.
    • Tekstiviestitse: vastaamalla "STOP" johonkin tekstiviestiimme.
  • Automatisoitu päätöksenteko: Sinulla on oikeus saada rekisterinpitäjältä inhimillinen puuttuminen asiaan, ilmaista näkemyksensä ja riitauttaa päätös.

Näiden oikeuksien käyttämiseksi sinun on lähetettävä meille pyyntö. Epäselvissä tapauksissa voimme pyytää sinua todistamaan henkilöllisyytesi millä tahansa asianmukaisella tavalla:

  • Pyynnön lähettäminen sähköpostitse Asiakaspalveluun;
  • Kirjeitse seuraavaan osoitteeseen:
    CLARINS GROUP INTERNATIONAL SA
    2 Route de la Galaise
    1228 Plan Les Ouates (CP 102)
    Geneva
    Switzerland

Sinulle ilmoitetaan toteutettavista toimista mahdollisimman pian ja joka tapauksessa viimeistään kuukauden kuluessa pyyntösi esittämisestä. Pidätämme kuitenkin oikeuden olla vastaamatta perusteettomiin tai turhiin pyyntöihin.

  • Oikeus tehdä valitus: Voimassa olevien säännösten mukaisesti voit myös tehdä valituksen tietosuojasta vastaavalle toimivaltaiselle viranomaiselle tai hakea muutosta, jos tietojasi käytetään väärin. Toimivaltaisen viranomaisen tunnistamiseksi katso kohta 12 jäljempänä.

Jos sinulla on kysymyksiä, kommentteja tai huolenaiheita tähän tietosuojakäytäntöön liittyen, ota yhteyttä tietosuojasta vastaavaan yhteyspisteeseemme Sveitsissä tai Ranskassa:

CLARINS GROUP INTERNATIONAL SA
2 Route de la Galaise
1228 Plan Les Ouates (CP 102)
Geneva
Switzerland

CLARINS
Group Legal & Compliance Department /
Group Data Protection Officer
12 avenue de la Porte des Ternes
75017 Paris
France

12. Toimivaltaan liittyvät erityisehdot

Liite 1. Toimivaltainen kansallinen tietosuojaviranomainen

Suomi

Tietosuojavaltuutetun toimisto
PL 800
00531 Helsinki
Suomi
https://tietosuoja.fi